uMuR SaYa

Wednesday, July 7, 2010

Berita gembira...

Pada hari kelahiran saya, papa telah menghebahkan berita gembira kepada kaum keluarga dan sanak saudara sebelah Pahang melalui sms. Tetapi orang pertama yang dihubungi adalah wan saya, Allahyarhamah Hjh Selamah bt Abd Karim (al-Fatihah). Berita kehadiran cucu ke-3nya adalah episod baru dalam kehidupannya. Kegembiraan yang teramat, jelas kedengaran di hujung telinga papa, ditenggelami nada tangisan gembira. Papa juga tidak mampu untuk menahan air mata menceritakan kehadiran saya dalam keluarga kami. Syukur kepada Allah swt di atas rahmat dan kasih sayangNya. Suara wan yang bercampur aduk dengan bunyi lelah bertanya keadaan mama samada bersalin normal atau melalui pembedahan. Tangisan yang sudah reda kembali kedengaran apabila wan mengetahui mama terpaksa bersalin secara caesarean. Kemungkinan besar wan teringat tentang hal yang sama terjadi kepadanya ketika melahirkan acik (adik papa). Perbualan mereka diakhiri dengan ucapan salam buat mama yang diwakilkan kepada papa. Terima kasih wahai Tuhan yang memberi peluang kepada kami untuk berkasih sayang. Rasanya tidak sabar untuk mengenali ahli keluarga saya yang lain...

No comments:

Post a Comment