uMuR SaYa

Sunday, July 18, 2010

umur 4 bulan







Umur : 4 bulan
Berat : 8.2 kg
Panjang : tidak diukur
Lilitan kepala : tidak diukur
Imunisasi : tiada suntikan
saiz pampers : L (Drypers)
makanan kegemaran : susu ibu + susu formula
kemahiran terkini : tidur meniarap, mencapai apa sahaja objek dalam jangkauan dan menyuapnya dalam mulut, menghisap ibu jari kaki
hobi : suka berdukung dan bergayut, bersiar-siar dalam pasaraya, tak suka kena letak

Catatan : Dalam jangkamasa ini, saya pernah demam dan suhu melebihi 38°C. Dengan menggunakan alat jangkasuhu yang dibeli mama 2 bulan lalu, saya diperiksa setiap jam sekiranya suhu kepanasan badan saya terus meningkat. Mama dan papa akhirnya membawa saya ke klinik Joythi di pekan Teluk Intan. Doktor memberi ubat makan berwarna merah jambu. Ubat cecair yang agak manis itu begitu susah untuk ditelan dan hampir-hampir saya memuntahkannya kembali. Mujur mama pandai memujuk saya. Alhamdulillah, demam yang saya alami tidak berpanjangan. Waktu malam, kebiasaannya saya agak susah untuk tidur. Papa selalu membawa saya bersiar-siar di pasaraya TF. kadangkala di The Store atau Billion. Agaknya jurujual2 di sana dah kenal saya hehe...Bila sampai di rumah, barulah saya lena dan tidak terjaga waktu tengah malam.

No comments:

Post a Comment