uMuR SaYa

Tuesday, July 20, 2010

umur 6 bulan


menaiki beca ke Masjid Muhammadiyah Kota Bharu


bergambar bersama ultraman bantut :)


..18..19..iyarh...20. (aksi 18SG dipertontonkan di rumah Maktih ET (kakak mama) di Rawang


hari pertama menaiki stroller dan bersiar-siar di taman Jalan Speedy, Teluk Intan



Umur : 6 bulan
Berat : 8.0 kg
Panjang : 67 cm
Lilitan kepala : 46 cm
Imunisasi : Hepatitis B
saiz pampers : L (Drypers)
makanan kegemaran : susu ibu + bubur nasi
kemahiran terkini : pumping (kadang2 sebelah tangan je), duduk tegak, menyebut ma...ma dan pa..pa
hobi : bersiar-siar menaiki stroller dan walker
Pengalaman manis : Melancong ke Kelantan dan Terengganu

Catatan : Sempena cuti persekolahan penggal pertama, mama mengikuti rombongan panitia Fizik sekolahnya ke negeri Kelantan dan Terengganu. Saya dan papa turut serta bersama-sama 30 pelajar dan 2 orang guru pengiring yang lain menaiki bas sekolah mama. Kami berasa sungguh seronok dan teruja, lebih2 lagi mama dan saya buat kali pertama bertandang ke negeri Cik Siti Wan Kembang ini. Kami ke KIST (Kolej Islam Sains dan Teknologi) di Bachok, Pasar Siti Khadijah, Muzium di-Raja Kelantan, Wakaf Che Yeh dll. Bestnye...rasa nak pergi lagi.

Mama dan papa turut membelikan saya walker dan stroller. Hampir saban petang, sejurus papa selesai mengajar anak2 jiran mengaji al-Quran, papa akan menolak stroller membawa saya bersiar-siar di kawasan kejiranan. Haa...ada rumah berdekatan di situ yang membela angsa 2 ekor dalam reban. Bising betul jika saya lalu berdekatan dengan mereka. Ang!!! Ang!!

No comments:

Post a Comment