uMuR SaYa

Sunday, July 11, 2010

Majlis Marhaban dan Cukur Rambut saya

Majlis diadakan juga pada tarikh yang dipersetujui arwah wan Selamah iaitu pada 26/12/2009. Walaupun ada yang mencadangkan agar tarikh itu ditunda, memandangkan ia adalah hajat terakhir arwah wan, dilangsungkan juga dalam suasana yang sangat sederhana. Majlis yang dihadiri kira-kira 15 orang kawan arwah wan (kawan marhaban) dibekalkan hadiah yang dibungkus sendiri arwah wan (kalau tak silap baju kurung kedah) semasa hayatnya. Beria benar arwah wan ingin melangsungkan majlis walaupun keadaan kesihatan beliau sebelum itu sangat tidak mengizinkan.

Majlis diselubungi dengan rasa pilu dan terharu apabila masing-masing sedikit terkilan majlis tidak sempat dihadiri arwah wan Selamah. Suara memuji baginda Nabi saw menghiasi rumah pusaka peninggalan arwah ayah dan mak papa. Kesedihan yang melanda dihati papa dan mama hanya mampu diterjemahkan melalui airmata yang menitis tanpa disedari.

Wahai Tuhan pemilik segala, Tuhan yang Maha Menghidup dan Maha Mematikan, Engkau singkapkanlah perasaan sedih yang melanda papa, jadikan ia sebaik-baik pengajaran buat kami semua. Tempatkanlah roh-roh mereka yang kami sayangi dikalangan hamba-hambaMu yang beroleh nikmat abadi. Amin ya Rabbal 'Alamin....

Saya sayang wan Selamah :(


* Mama,saya, Miktam Yati (sepupu papa) dan abang Najmi dalam majlis berkenaan


* Gambar saya bersama abang M.Alif Najmi (2 pupu saya) yang turut diraikan dalam majlis tersebut


* Antara tetamu yang hadir


* Wan We menggunting rambut saya

No comments:

Post a Comment