uMuR SaYa

Thursday, July 15, 2010

umur 1 bulan



Umur : 1 bulan
Berat : 5 kg
Panjang : 54.5 cm
Lilitan kepala : 36 cm
Imunisasi : Hepatitis B
saiz pampers : S (Drypers)
makanan kegemaran : susu ibu + susu formula
kemahiran terkini : buat bunyi (panggil orang ambil)
hobi : tidur , minum susu dan berdukung

Catatan : atas nasihat nenek Rudeah, mama membelikan saya buaian. Alang2 dah beli, papa syorkan beli yang lengkap dengan mesin elektrik. Segala barang-barang keperluan saya dibeli double. Sebabnya, nak bagi kat pengasuh sekali. Ops...lupa nak cerita pasal pengasuh saya. Papa dan Mama panggil dia Mak Bab. Dia membahasakan dirinya dengan saya sebagai tok Bab. Setiap hari saya dihantar ke rumah tok Bab (yang terletak di Kg Padang Tembak) kerana mama saya seorang career women. Mama dan Papa saya bekerja sebagai guru sekolah di daerah Hilir Perak (Teluk Intan). Erm...tok Bab hanya mempunyai seorang anak. Saya memanggilnya Ucu Nurul. Ucu Nurul bersekolah di SAR Al-Munir dalam darjah 6. Tiap-tiap hari, pulang dari sekolah saya akan bermain-main dengannya sebelum mama dan papa mengambil saya. Tetapi hanya 2 bulan sahaja saya dijaga Tok Bab kerana kesihatannya tidak mengizinkan untuk kami bersama lebih lama...

No comments:

Post a Comment